Tabletky

Nikol    14.01.2021, 12:34

Dobrý den, mám 11 měsíčního chlapečka. Příkrm dávám 3 denně. Kojím na vyžádáni, docela často. Mám nedoslýchavost na levé ucho. Byla jsem hospitalizovaná v 7 měsíci těhotenství. Nedoslýchavost přetrvává, a teď se zhoršuje. Byla jsem u lékaře a předepsal mi Betahistin Aurovitas 25mg - 3x denně. Metypred 4mg - začínám na 4 tabletkách denně a 10 den končím na 1 tabletce. Nevím jestli mám pokračovat v kojení. Nechtěla bych o kojení přijít, proto jsem to ani moc neřešila, ale teď se to zhoršilo. Děkuji za odpověď.

Milá Nikol,

betahistin nie je počas dojčenia ideálny, ale je možné ho veľmi dobre nahradiť - napríklad liekom s názvom Arlevert, prípadne Agapurin. Ďalšie možnosti zahŕňajú Lucetam. A tiež Cavinton je v poriadku. Takže požiadajte o výmenu betahistínu za napríklad Arlevert a pokračujte v dojčení. Betahistín nie je jediná možnosť liečby a má zmysel hľadať takú liečbu, aby ste mohli dojčiť.  

Ak by ste potrebovali pomoc, môžeme vám odporučiť lekára ORL, ktorý rozumie dojčeniu aj liečbe vašej poruchy a dokázal by vám pomôcť tak, aby ste mohli pokračovať v dojčení, lebo vo vašom prípade je to možné.

Metylpred z hľadiska dojčenia nepredstavuje problém, tento liek nebude užívať bábätko spolu s vami. Kortikoidy, ktoré budete používať nijako nezvyšujú množstvo kortikoidov, ktoré sa prirodzene nachádzajú v materskom mlieku za bežných okolností. Nie je jediný dôvod na to, aby ste dcérku odstavili. 

Prečítajte si aj tento článok:

https://www.mamila.sk/pre-matky/dojcenie-a/lieky/



Vaše otázky berieme veľmi vážne a pri každej z nich sa snažíme vrámci vami zadaných údajov poskytnúť čo najlepšiu odpoveď, ktorú v prípade potreby konzultujeme aj so svetovými odborníkmi. Vašej otázke venujeme minimálne pol hodinu, v prípade potreby i viac. Pre budúcu činnosť tejto poradne je kľúčové aj jej financovanie - preto bude pre nás veľká pomoc, ak by ste dokázali naše úsilie oceniť i finančne.