SK / CZ / UA / RU

Tabletky

Otázka

Dobrý den, mám 11 měsíčního chlapečka. Příkrm dávám 3 denně. Kojím na vyžádáni, docela často. Mám nedoslýchavost na levé ucho. Byla jsem hospitalizovaná v 7 měsíci těhotenství. Nedoslýchavost přetrvává, a teď se zhoršuje. Byla jsem u lékaře a předepsal mi Betahistin Aurovitas 25mg - 3x denně. Metypred 4mg - začínám na 4 tabletkách denně a 10 den končím na 1 tabletce. Nevím jestli mám pokračovat v kojení. Nechtěla bych o kojení přijít, proto jsem to ani moc neřešila, ale teď se to zhoršilo. Děkuji za odpověď.

Nikol | 14.01.2021, 12:34

Odpoveď

Milá Nikol,

betahistin nie je počas dojčenia ideálny, ale je možné ho veľmi dobre nahradiť - napríklad liekom s názvom Arlevert, prípadne Agapurin. Ďalšie možnosti zahŕňajú Lucetam. A tiež Cavinton je v poriadku. Takže požiadajte o výmenu betahistínu za napríklad Arlevert a pokračujte v dojčení. Betahistín nie je jediná možnosť liečby a má zmysel hľadať takú liečbu, aby ste mohli dojčiť.  

Ak by ste potrebovali pomoc, môžeme vám odporučiť lekára ORL, ktorý rozumie dojčeniu aj liečbe vašej poruchy a dokázal by vám pomôcť tak, aby ste mohli pokračovať v dojčení, lebo vo vašom prípade je to možné.

Metylpred z hľadiska dojčenia nepredstavuje problém, tento liek nebude užívať bábätko spolu s vami. Kortikoidy, ktoré budete používať nijako nezvyšujú množstvo kortikoidov, ktoré sa prirodzene nachádzajú v materskom mlieku za bežných okolností. Nie je jediný dôvod na to, aby ste dcérku odstavili. 

Prečítajte si aj tento článok:

https://www.mamila.sk/pre-matky/dojcenie-a/lieky/

Podpor nás

Za odpoveď oceníme váš finančný príspevok.

Tím poradkýň o. z. MAMILA

Späť na zoznam otázok

Najčítanejšie články

Poradňa dojčenia

Viac ako 13 000 otázok a odpovedíPotrebujete podporu a pomoc s dojčením? Pýtajte sa, radi vám odpovieme.

prejsť do poradne
Nájdite poradkyňu

Viac ako 800 laktačných poradkýňna Slovensku, v SR a v EÚ. Nájdite si najbližsiu poradkyňu.

vyhľadať poradkyňu
Kniha o dojčení