Podpora otěhotnění

Gábi    30.06.2023, 16:14

Dobrý den, máme 3 letou dceru, kterou ještě hodně kojím a ráda bych v tom pokračovala. Zároveň bychom rádi další děťátko a jelikož mi je 43, navštívili jsme reprodukční kliniku a chci podstoupit IUI. Dnes mi lékař udělal ultrazvuk a zjistil, že tento cyklus neovuluji a předepsal mi léky. Vyhledala jsem si informace v předchozích odpovědích, ale přesto bych se ráda ujistila, že jsem vyhledala a pochopila správně. Lenzetto a Progesteron Besins mohu užívat, s tím že se může snížit laktace a tudíž uvidím, jak na to bude dcera reagovat. Letrozol není s kojením možný a proto jsem lékaře požádala, aby mi předepsal Clostilbegyt. Na podporu otěhotnění se zajímáme i o další cesty, takže s manželem docházíme na akupunkturu, užíváme podpůrné vitamíny apod., ale zdraví a prospívání naší dcery upřednostňujeme před usilováním o další miminko, takže pokud je něco nevhodné, užívat to nebudu. Moc děkuji za Vaši odpověď. Gábi

Milá Gábi,

tešíme sa, že ste si vyhľadali predošlé odpovede a áno, pochopili ste to správne, prípravky s obsahom estrogénu (Lenzetto) a progesterónu (Progesteron Besins) a tiež Clostilbegyt môžete počas dojčenia používať. Dá sa očakávať, že pri ich používaní sa významne zníži tvorba mlieka, ale toto pre dojčenie 3-ročného dieťatka už nepredstavuje problém. Z hľadiska dojčenia nepredstavuje problém ani akupunktúra, či užívanie vitamínov. Všeobecné princípy liečby počas dojčenia popisuje tento článok:

https://www.mamila.sk/pre-matky/dojcenie-a/lieky/



Vaše otázky berieme veľmi vážne a pri každej z nich sa snažíme vrámci vami zadaných údajov poskytnúť čo najlepšiu odpoveď, ktorú v prípade potreby konzultujeme aj so svetovými odborníkmi. Vašej otázke venujeme minimálne pol hodinu, v prípade potreby i viac. Pre budúcu činnosť tejto poradne je kľúčové aj jej financovanie - preto bude pre nás veľká pomoc, ak by ste dokázali naše úsilie oceniť i finančne.