Vaginální mykoza pri kojení

Anna    19.11.2014, 12:41

Dobrý den, mám 5měsíční dceru, kterou plně kojím. Nyní se u mne objevila vaginální mykoza. U volně prodejných léků (canesten gyn, gynopevaryl) se uvádí, že se nesmí během kojení užívat, protože se dostávají do krevního oběhu. Musím tedy přestat kojit po dobu užívání léku? Děkuji. Anna

Milá Anno,

tieto lieky môžete používať, dokonca aj, ak by ste ich užívali v tabletkách. Pokračujte v dojčení popri užívaní bez obmedzení. Nie je jediný dôvod, aby ste nedojčili - vstrebávanie týchto liekov pri ich lokálnom použití je úplne zanedbateľné. Prečítajte si k tomu aj tieto informácie:

http://www.mamila.sk/pre-matky/dojcenie-a/lieky/

Zaujímavá môže byť pre vás aj táto odpoveď:

http://www.mamila.sk/objects/forum/comment.php?id=2622



Vaše otázky berieme veľmi vážne a pri každej z nich sa snažíme vrámci vami zadaných údajov poskytnúť čo najlepšiu odpoveď, ktorú v prípade potreby konzultujeme aj so svetovými odborníkmi. Vašej otázke venujeme minimálne pol hodinu, v prípade potreby i viac. Pre budúcu činnosť tejto poradne je kľúčové aj jej financovanie - preto bude pre nás veľká pomoc, ak by ste dokázali naše úsilie oceniť i finančne.

Finančný príspevok nie je podmienkou pre poskytnutie odpovede - odpovieme vám bez ohľadu na jeho zaslanie. Ak si finančný príspevok nemôžete dovoliť, na vašu otázku radi odpovieme zdarma, pretože naším cieľom je pomáhať všetkým mamičkám a bábätkám pri dojčení.

Alebo podporte poradňu dojčenia darcovskou SMS.

Stačí odoslať SMS správu s textom DMS DOJCIME na číslo 877.

Cena darcovskej SMS správy je 2 €. Viac informácií na http://www.mamila.sk/o-mamile/dms/ a www.donorsforum.sk


« späť na zoznam otázok

Mamila.sk > Poradňa dojčenia > Vaginální mykoza pri kojení